Vašek Štrupl: Z Bonami mám velkou radost

Oslavili jsme první rok Bonami! Během 12 měsíců jsme vám přinesli tisíce originálních kousků a připomenuli, že v životě stojí za to dělat si radost. To všechno by se ale nestalo bez jednoho člověka. Václav Štrupl, zakladatel a šéf Bonami, se rozhodl otevřít vrátka dokořán a ukázat, jak skvělý rok to byl.

IMG_4386a
Václav Štrupl, zakladatel a šéfík Bonami.cz

Bonami slaví první rok. S jakým očekáváním jsi projekt loni spouštěl a jak se za ten rok naplnilo?

Na začátku byla jednoduchá vize: Umožnit lidem každý den objevovat krásné věci pro bydlení a život a zároveň je nabídnout ke koupi z pohodlí domova. Cítili jsme, že tady podobný internetový projekt chybí – lidé, kteří chtějí bydlet v příjemném prostředí, museli vyrážet do kamenných obchodů ve větších městech, nakupovat v zahraničí nebo zkusit štěstí v převážně velmi nekvalitních e-shopech s nábytkem a doplňky. A to jsme se rozhodli změnit.

Čísla po prvním roce dokazují, že jsme se trefili. Za ten rok se na Bonami zaregistrovalo přes 350 tisíc lidí a dalších skoro 100 tisíc nás sleduje na Facebooku. A nejen to, lidé kromě hledání inspirace samozřejmě i nakupují a více než polovina z nich opakovaně. Mám z toho velkou radost.

Designová nákupní galerie je každodenní online inspirací pro desítky tisíc jejích uživatelů. Jak ale inspiruje samotné tvůrce – jaké nové značky a produkty sis díky Bonami zamiloval?

To by bylo na dlouho… Za první rok jsme představili přes 20 tisíc unikátních produktů, takže vybrat z nich pár favoritů je opravdu těžké. Denně nosím krásnou koženou tašku Conkca, piju vodu z karafy DrinkItNow a lahve ReTap, nosím ponožky Happy Socks, doma máme nože Opinel, kuchyňské doplňky Joseph Joseph, polštáře, ručníky, prostírání… A taky už na Bonami nakupuji většinu dárků. Baví mě pořád objevovat nové věci a některé nápady světových designérů jsou opravdu vynikající.

Dá se popsat vkus a styl Čechů, kteří na Bonami nakupují? Které kampaně se zařadily k nejoblíbenějším?

Na Bonami slaví úspěch různé styly – čistý a moderní i romantický nebo vintage. Obecně mám pocit, že Češi nejvíc oceňují praktické a poctivé věci, které jsou zároveň hezké. Dobře se u nás prodávají chytré vychytávky do kuchyně, hezké povlečení, kožené tašky, kabelky a módní doplňky i stylové kusy nábytku za zajímavou cenu.

Bonami ve svých kampaních přináší novinky od zahraničních designérů i českých tvůrců, kteří tak mají možnost představit svou práci. Jak bys spolupráci s českými designéry zhodnotil a jaké jsou v téhle oblasti další plány?

Podpora českého designu má pro nás velkou prioritu, ale když budu úplně upřímný, čekali jsme od spolupráce s českými designéry víc. Je tady spousta lidí s dobrými nápady a zajímavými výrobky, často ale skončí u prototypů nebo vyloženě malých sérií. Nerad zobecňuji, ale občas mi připadá, že tihle lidé nejsou připraveni na úspěch. Když je chceme představit na Bonami, připravujeme je na to, že poptávka může být velká. A oni často nejsou schopni požadované množství kusů vůbec vyrobit a bojí se toho. Nejsou připraveni na obchodní jednání, často mají velmi nepromyšlenou cenotvrobu a nejsou flexibilní v komunikaci. Rozhodně nad českými tvůrci nelámeme hůl, ale investovat energii chceme jen do spolupráce s těmi, kteří jsou ochotni pro úspěch aspoň něco udělat.

Bonami kromě designových doplňků nabízí také nábytek, který zahrnuje pohovky, křesla, židle i úložné systémy. Můžeme se v tomhle roce těšit na větší množství takto zaměřených kampaní?

Určitě ano. Od začátku byla nabídka většího nábytku jedním z našich hlavních cílů a teď po roce příprav a učení se cítíme, že je čas do této oblasti vstoupit naplno. Ještě musíme doladit všechny potřebné procesy a logistiku, abychom lidem nabídli srovnatelně kvalitní servis jako u menších výrobků, ale věřím, že už v nejbližších cca třech měsících se naše nabídka nábytku výrazně rozroste.

Můžeš nám popsat, jak vypadá takový běžný pracovní den šéfa Bonami?

Můj běžný den je především pestrý. Bonami je zatím relativně malá firma s necelou dvacítkou lidí, takže si udržuji přehled ve všech tématech – od výběru produktů a plánování kampaní, přes marketing a rozvoj webu až po logistiku a zákaznickou podporu. Tahle témata řeším s kolegy v jednotlivých týmech, kteří jsou obvykle ve svých specializacích mnohem silnější než já.

Kromě toho společně s Michalem Jirákem z Mitonu (firma spoluvlastnící Bonami) určujeme strategii, sledujeme finance a stanovujeme si priority. Když je potřeba, jako nedávno v naší první vánoční sezóně, nebojím se stejně jako další kolegové přiložit ruku k dílu a odpovídat na dotazy zákazníkům, pomoci s inventurou skladu nebo uháněním dodavatelů.

A na závěr nám řekni, co Ti v rámci Bonami (i mimo něj) udělalo loni největší radost a na co se těšíš tenhle rok?

I když je pro mě práce na Bonami dosud jednoznačně nejpříjemnější pracovní zkušenost, tou největší událostí minulého roku pro mě bylo narození prvního dítěte – krásné dcerky. Dalo by se tedy říct, že jsem na všech frontách začal úplně nový život. A je skvělý! :-)

Letos se nejvíc těším na to, že budeme těžit z tvrdé práce předchozího roku – fungujícího týmu plného nadaných lidí, věrných uživatelů i spolehlivých dodavatelů – a na těchto základech budeme realizovat naše velmi ambiciózní plány. Ať už je to velký nábytek, expanze do zahraničí nebo další zkvalitňování uživatelského zážitku z nakupování. Ambicí Bonami je přinášet lidem inspiraci a radost, takže budeme dál tvrdě pracovat na tom, aby se nám to dařilo opravdu každý den.

A jaký byl první rok Bonami v číslech? Podívejte se na naše celoroční shrnutí!

Screenshot_1

Komentáře

komentářů

Navigate