Vašek Štrupl: Domov je jen z malé části tvořený vybavením, je to především o lidech

Letos v lednu oslavilo Bonami své třetí narozeniny. Za tu dobu jsme vám přinesli tisíce originálních produktů, podělili se s vámi o spoustu inspirace a doručili vám nespočet balíčků, ve kterých čekaly radosti pro krásnější bydlení i život. A byla to jízda! Nic z toho by se ale nemohlo stát bez jednoho člověka. Vašek Štrupl, zakladatel a šéf Bonami, partner společnosti Miton, táta dvou dětí a inspirativní člověk, se kterým je radost pracovat a učit se od něj. Pojďte s námi nakouknout do zákulisí Bonami a začtěte se do rozhovoru s Vaškem, který vám prozradí něco ze svého života i plány na rok 2016!

25194230285_42476976fd_b - kopie
Vašek Štrupl, zakladatel a šéf Bonami

V čem je podle tebe Bonami výjimečné oproti ostatním e-shopům?

Já Bonami vůbec nepovažuji za e-shop, protože celý ten koncept je jiný. Je to místo plné inspirace, kde každý den najdu něco jiného, co se jinde nedá sehnat a co mě motivuje nakoupit právě na Bonami. Pak je to určitě designová čistota. To, že web je uživatelsky přátelský a funkční, ale zároveň pěkný a originální na pohled. V neposlední řadě si dáváme velmi záležet na pro-zákaznickém přístupu. Taková starostlivost o zákazníka, jakou vedeme v Bonami se jinde hned tak nevidí. A musím zmínit také zajímavý obsah, který neustále tvoříme. Ale samozřejmě je pořád co zdokonalovat, aby měl zákazník opravdu 100% zážitek.

Nakupuješ na Bonami? Co nejčastěji?

Rád si dělám radost barevnými ponožkami, těch není nikdy dost. Kupuji také čistě praktické věci. Naposledy jsem například pořídil komodu, lampu, postel od Jitony, ale i drobnosti do koupelny od značky Wenko, které fungují naprosto skvěle. Mezi moje oblíbené Bonami stálice patří Opinel nože a jednoznačně Karup, který je praktický, cenově dostupný a vyniká čistým designem. Také rád nakupuji dárky. Na to je Bonami ideální místo.

1

Jak vlastně ty sám bydlíš?

Momentálně bydlím s rodinou v pronajatém bytě 3+kk v novostavbě, kam jsme se celkem nedávno přestěhovali. Byt jsme si pronajali kompletně vybavený, ale těch pár věcí, které jsme dokupovali jsou samozřejmě z Bonami. Třeba jako postel, na kterou teď čekáme.

Dříve jsem měl vlastní byt, ale rozhodl jsem se ho prodat, protože to nebylo úplně ono. Bydlet v pronájmu nám teď vyhovuje více. Je to jednodušší, svobodnější a člověk zůstává více otevřený možnostem, které se mohou naskytnout. Vyzkoušeli jsme si bydlení v panelákovém bytě i v malém domečku se zahrádkou. Pomalu si tak zjišťujeme, co nám nejvíce vyhovuje a věřím, že se to pak odrazí v našem finálním rozhodnutí, až se budeme chtít na trvalo usadit. V bydlení totiž nechci dělat žádné kompromisy a když už se do toho rozhodnu investovat, musím si být 100% jistý, že to je to, co pro sebe a svou rodinu opravdu chci.

Několik stěhování mě ale ujistilo v tom, jaké priority jako rodina máme, které se s příchodem dětí změnily. Zároveň jsem si uvědomil, jak málo věcí člověk potřebuje k životu. My teď téměř nemáme nic vlastního, co bychom nepotřebovali a necháváme si jen věci, ke kterým máme citový vztah. Radši mám méně věcí, které jsou ale kvalitní a užitečné. Mám rád praktické řešení, spíše než bezúčelné dekorace. Domov je podle mě jen z malé části tvořený vybavením. Je to těmi lidmi a drobnostmi, které nás provázejí.

IMG_4189

Jak teď po třech letech od spuštění Bonami probíhá tvůj běžný pracovní den? Změnilo se to nějak?

Změnilo se to hodně, obzvlášť za ty tři roky, co děláme Bonami. Ze začátku jsem si vyzkoušel snad všechny činnosti – od odpovídání dotazů na zákaznické, až po psaní textů u kampaní. Ze 7 lidí je najednou 45, takže teď přibývá více osobních setkání, komunikace a také organizace. Na druhou stranu zase ubývá čas na opravdu koncentrovanou práci. K Bonami mi navíc přibyla práce v Mitonu, kde jsem se stal partnerem.

Hodně se teď třeba věnuji HR a hledání nových lidí do týmu. Hledali jsme šéfa logistiky a právě teď třeba sháníme produktového manažera nebo vývojáře. A samozřejmě se setkám rád i s někým, kdo se přímo nehlásí na nabízené pozice. Pokud je to nadšenec a zajímavý člověk, jsme schopni vytvořit pozici přímo na tělo.

Jak se ti daří skloubit pracovní a soukromý život?

Myslím, že mi to celkem jde. Musí to jít. Přece jen mám dvě malé děti a ty jsou mojí velkou prioritou. Je ale pravda, že vlastně nemám chvíle, kdybych nedělal nic. Vůbec nesleduji televizi, nečtu beletrii a moc ani nekoukám na filmy. Když už něco čtu, jsou to většinou odborné knížky nebo články. A tím, že mám za den tolik věcí, které musím a chci stihnout, nemám ani čas prokrastinovat. Na druhé straně ale cítím, že už nemám tolik času na sport. Kdysi jsem sportoval daleko více. Teď jsem rád, když se k tomu dostanu jednou týdně. Zároveň bych i rád více spal, alespoň o hodinu nebo o hodinu a půl více.

Baví tě to pořád? Necítíš, že bys už potřeboval změnu?

Vůbec! Jsem spokojený a baví mě to především díky lidem, kteří se mnou pracují. To mě dobíjí energií, protože vidím, že to děláme dobře a tvoříme super věci.

4

Co čeká zákazníky Bonami v roce 2016? Na jaké největší perličky a vychytávky se mohou těšit?

Nejdůležitějším bodem jsou stále produkty, které prodáváme a hledání nových značek, nové inspirace. To je pro nás největší výzva. Dalším velkým tématem bude v roce 2016 nábytek, se kterým jsme dříve spíše jen tak koketovali. Teď chceme aktivně rozšiřovat jeho nabídku ve všech možných stylech i cenových relacích, aby si každý na Bonami mohl najít to, co zrovna potřebuje.

Zároveň chceme dál tvořit zajímavý obsah a přinášet více inspirace. Máme v plánu i mobilní aplikaci, kterou považujeme za nutnost. A obecně pracovat na všech službách a jejich zdokonalování. Takže širší sortiment, rychlejší doručení a aby vše pobíhalo hladce.

Bonami už je momentálně ve třech zemích – v Česku, Polsku a na Slovensku. Co další expanze do zahraničí?

Další expanzi do zahraničí máme určitě v plánu, ale nejsem si jistý, jestli to stihneme tento rok a kam to vlastně bude. Koukáme na západ i na východ, předběžně zatím na Německo, Rumunsko nebo Maďarsko, ale nechci úplně předbíhat.

Bonami působí především v online světě, ale co ten offline? Jaké jsou v tomto ohledu plány na rok 2016?

V první řadě je to určitě offline marketing. Letos bychom se chtěli ukázat i v offline médiích – v televizi, rádiu nebo klasicky na billboardech. A v druhé řadě je pak v plánu i nějaký pop-up shop, kde bychom se ukázali fyzicky. Konkrétní vizi ještě nemáme hotovou, tak uvidíme, co se nám letos všechno podaří stihnout.

Jaké Bonami kousky zasáhly Vaškovo srdce? Podívejte se na jeho výběr!

Komentáře

komentářů

1 Comment

  1. Dobrý den, bonami je zkrátka úžasný především svoji originalitou a přeji jim hodně spokojených zákazníků a tím pádem i spokojenost zaměstnanců a vedení bonami.
    Hezký den plný úspěchu, Dagmarka Budíková .

Leave A Reply

Navigate