Home Staging pomůže jednoduchými úpravami zatraktivnit a prodat nemovitost

Prodáváte nebo pronajímáte byt, ale zájemci nikde? Nemusíte jít s cenou dolů, pozvěte si domů home stagera, který vám s pomocí jednoduchých úprav vytvoří daleko atraktivnější nabídku!

Vyvolat pozitivní dojem z nemovitosti, zlepšit její atmosféru i celkový obraz, oslovit široké spektrum zájemců a především prodat. To je cílem služby Home Staging, která je velmi oblíbená ve Spojených státech nebo Anglii a pomalu se objevuje také u nás v Česku. Home Staging je proces řady úkonů předcházejících úspěšnému prodeji nebo pronájmu nemovitosti. Dokáže její klady vyzdvihnout, a to za pomoci minimálních nákladů.

Čemu se tedy při prezentaci nemovitosti vyvarovat nebo co taková služba vlastně obnáší? Více nám prozradila Kristina Tayara ze společnosti Ambience design, kde pracuje společně s Jitkou Kobzovou, průkopnicí Home Stagingu v České republice.

13
Foto: Ambience design

Proč by lidé měli využít služby Home Stagingu?

Na trhu je neustále velké množství nemovitostí. Ať už k prodeji nebo k pronájmu. Techniky Home Stagingu dokážou dům či byt ve stejné kategorii výrazně odlišit od těch nepříliš dobře prezentovaných. Zcela určitě zajistí, že upravená nemovitost se správně nastavenou cenou mezi podobnými nemovitostmi na trhu vynikne a prodá se rychleji.

Jak taková služba probíhá?

Navštívíme danou nemovitost a prodejci nebo pronajímateli poskytneme návod a seznam toho, co si může v rámci úprav a následné prezentace udělat a obstarat sám. V případě zájmu můžeme veškeré přípravy k prezentaci nemovitosti na realitní trh (tzv. na klíč) zabezpečit i my.

1pred
Foto: Ambience design

V čem se liší práce home stagera a klasického interiérového designéra?

Home Staging není interiérový design. Neznáme vkus budoucího kupce, takže pracujeme s prostorem jako s tržním produktem. Investice do nábytku a nákladných úprav jsou zpravidla zbytečné. Cílem a zároveň i základní myšlenkou a zásadou Home Stagingu není peníze utratit, ale vydělat. Je to především marketing.

Jaké chyby lidé nejčastěji dělají, když nabízejí byt k prodeji? Často narážím na nekvalitní fotografie nebo neuklizené místnosti, které člověka akorát odradí.

To je právě ta největší chyba prodejců i realitních kanceláří. Vyfotí a prezentují nemovitosti tak, jak momentálně jsou. S názorem, „ať si s tím nový majitel udělá, co chce“.

14
Foto: Ambience design
18
Foto: Ambience design

Prozradíte nám nějaké tipy a rady, kterých by se lidé měli držet?

Mnohdy stačí málo, aby prostor působil hezky, čistě, prostorně a upraveně. Je potřeba nemovitost uklidit – to je zaručená rada. Zaměřit se na volnost pohybu v prostoru, dostatek denního světla a kvalitní fotografie, které považuji za zásadní. Za velice důležité také pokládám výběr dobrého makléře, nastavení správné ceny a efektivní marketing nemovitosti.

Co více prodává? Prázdný byt nebo naopak byt doplněný o nábytek a dekorace?

Neřekla bych, že vybavená nebo nevybavená nemovitost je otázkou rychlejšího nebo výhodnějšího prodeje. Zda se prodává prázdná nebo zařízená je dáno situací prodejce a také tím, jak je nemovitost k prodeji připravená. I když, pokud se podíváme na realitní servery, v jakém stavu se nemovitosti k prodeji a pronájmu u nás prezentují, tak spíše ty prázdné.

2 pred
Foto: Ambience design

Liší se nějak Home Staging u nás a v zahraničí?

Podstata této služby je všude stejná, může se však lišit rozsahem a investicí. Třeba v USA nebo v Anglii, kde Home Staging funguje už několik desetiletí jako osvědčená a přínosná služba, se do příprav nemovitostí k prodeji nebo pronájmu nebojí investovat daleko více než u nás, kde se profesionální home stageři začínají teprve objevovat. Home Staging je v České republice relativní novinkou.

23
Foto: Ambience design

Více informací o Home Stagingu i zajímavé rady při prodeji bytu najdete také na stránkách Ambience design.

Komentáře

komentářů

Leave A Reply

Navigate