Jak vzniká Tip Grétky? Creative Hunterka Grétka o sobě a hledání inspirace

Grétku, jak naši Margarétu familiárně nazýváme, určitě znáte z našich nábytkových kampaní. Už čtvrtým rokem pro vás vybírá kousky světových značek a radí, jak je mezi sebou správně kombinovat, a na co se při výběru zaměřit. Dnes jsme s ní udělali speciální rozhovor. Studium, práce, bydlení, design a lov produktů. Poznejte naši Grétku zase o kousek lépe.

P9130128
Seznamte se: Creative Hunterka Grétka

Margaréta Švecová, Creative Hunterka a lovkyně těch nejkvalitnějších nábytkových kousků pro naše zákazníky. Asi takto bysme tvoji pozici popsali my. Ty ji však znáš mnohem komplexněji. Jak vypadá tvůj běžný den a co tvoje práce vlastně obnáší?

Moje práce má vždy několik etap. Tou první a nejdůležitější je získávání nových dodavatelů, výběr těch správných produktů, kontrola veškerých podkladů a fotek, vyjednávání podmínek, dopravy a cen. Následuje fáze plánování kampaní do kalendáře a později také zpracování kampaní on-line, pak už práci předávám do rukou našich copywriterů. Na mně je pak ještě finální kontrola a potvrzení si všeho domluveného s dodavateli.

Takže toto je tvůj každodenní chléb před samotným spuštěním kampaně? Čemu se věnuješ v čase, kdy kampaň běží, a po jejím skončení?

V průběhu kampaně je potřeba sledovat počet rezervovaných kousků, v případě potřeby je navyšovat. Také odpovídám na otázky zákazníků a řeším všechny záležitosti, které se v průběhu spuštění kampaně vyskytnou. Po jejím skončení komunikuji s logistikou, která zabezpečí dopravu k nám na sklad. Ze skladu jsou pak všechny produkty distribuované rovnou ke koncovým zákazníkům.

P9130107
Dennodenní komunikace s dodavateli, plánování kampaní, marketingové akce… Navzdory náročnosti práce má Grétka pořád úsměv na tváři.

Vypadá to jako docela dost práce… jak to všechno zvládáš?

(Úsměv) To určitě je. Tento proces probíhá u všech značek, které na Bonami máme, proto je dobré fungovat tak trochu multifunkčně a zvládat více věcí najednou.

Moje práce se ale skládá i z kreativnějších částí jako je například navrhování náladových kampaní, tvorba podkladů pro témata do magazínu a návrhy různých marketingových akcí pro nábytek. Díky tomuhle je má práce různorodější, nehrozí stereotyp a o to víc mě baví.

Vystudovala jsi interiérový design na Fakultě architektury v Bratislavě. Bylo pro tebe studium architektury splněným snem nebo se jím stalo až postupně?

Určitě to byl splněný sen. Pamatuji si, jak mě na hodinách dějepisu zajímala spíš architektura Egypta, Peru, nebo asijských chrámů, které jsem si kreslila do skicáře. K architektuře jako takové jsem se dostala už na střední škole, kde jsem studovala pozemní stavitelství. Díky studiu jsem si vytvořila lepší obraz o tom, na co se chci v budoucnu zaměřit. Nakonec zvítězil interiérový design a konstrukce nábytku, se kterými jsem začala na Dřevařské fakultě ve Zvoleně a zanedlouho v nich pokračovala na Fakultě architektury v Bratislavě.

„Studium vám pomůže vytvořit si dokonalý obraz o tom, čím se chcete v budoucnosti živit. U mě zvítězil interiérový design.“

Co všechno studium obnášelo a kam ses díky němu měla možnost podívat?

Pro mě bylo rozhodně nejzajímavější doktorské studium. Měla jsem možnost vyzkoušet si studium i z druhé, „učitelské strany“ a věnovat se něčemu skutečně do hloubky. U mě to byla humanizace mikroprostředí. Prakticky jsem zkoumala design víc z psychologické stránky než z té estetické a odhalovala jsem, jaký má interiér vliv na lidské chování. Výsledky mě fascinovaly. Později jsem se začala specializovat na vliv designu na děti s poruchami vidění. V rámci mého výzkumu jsem měla možnost strávit část studií na Unitec Institute of Technology v Aucklandu, kde jsem také zpracovala svůj finální výzkum.

Pozice Creative Huntera v Bonami obnáší sledování trendů týkajících se bydlení, v tvém případě se to týká především nábytku. Kde čerpáš inspiraci pro svoji práci?

Inspiraci čerpám všude! Z časopisů, sociálních sítí nebo zahraničních blogů. Tou nejkrásnější a nejintenzivnější inspirací jsou však pro mě veletrhy, jako například Salone de Mobile v Miláně nebo IMM v Kolíně (Internationale möbelmesse, pozn. autorka), na kterých přední značky určují, co se bude „nosiť” v nadcházející sezóně. A tím nemyslím oblečení (úsměv).

P9130047
„Časopisy, sociální sítě či zahraniční blogy.  Inspiraci čerpám kde se jen dá. Múzy někdy přicházejí velmi nečekaně.“

Tomu rozumím. Přejděme teď k něčemu navýsost aktuálnímu. Jak vzniká Tip Grétky? Čím musí být produkty výjimečné, aby se dostaly do tvého výběru?

Do Tipu mohou být v podstatě zařazené všechny nábytkové značky, které se na Bonami objeví. Každý jeden produkt prochází stejným výběrem a musí splnit všechny parametry důležité pro prodej online. Mohou to být jednak nejpopulárnější produkty mezi zákazníky nebo novinky od našich ověřených značek, případně značky, které jsme objevili na veletrhu a měli jsme možnost jejich kvalitu ověřit naživo. Pokaždé však jde o produkty a značky, které vynikají designem nebo svým příběhem.

P9130086
Grétka se při své práci drží hesla, že nábytek má být hlavně funkční a kvalitní.

Co je tvoje oblíbená značka? Máš nějakou?

Určitě (úsměv). Mojí oblíbenou značkou je dánská firma Softline. Nedám dopustit na kvalitu a provedení křesílek Eden. Na výstavách mají podle mě vždy nejkrásnější stánek, který hraje barvami a vyniká jednoduchým designem. Kromě toho, že jsou jejich produkty krásné, jsou i ergonomicky a prakticky velmi dobře navržené. Takže mohu směle doporučit.

Jeden z nejčastějších problémů, který lidé při zařizování interiéru řeší, je jeho velikost. Existuje nějaké univerzální pravidlo při výběru nábytku do malého bytu?

Asi bych se na to podívala z trochu jiného úhlu. Na první pohled to tak úplně nemusí vypadat, ale výhodou malého bytu je právě jeho kompaktnost. Vleze se do něj málo věcí a není tak přeplněný zbytečnostmi, jako je tomu často u větších bytů. Je však nutné při zařizování trochu víc přemýšlet. Z mého pohledu považuji za základní pravidlo zařizování malého bytu víceúčelovost. Je dobré zaměřit se na úložné prostory, které by měly být do nábytku nenápadně zakomponované.

P9130063
„Malý byt nemusí být nutně na škodu. Investujte do víceúčelového zařízení,“ radí Grétka.

Můžeš být konkrétnější?

Uvedu příklad. Není nic horšího než obrovská černá skříň v malém bytě, ve které je naskládané úplně vše od vysavače až po sezónní oblečení. Vhodným řešením jsou světlejší barvy, ty totiž prostory opticky rozšíří. Určitě je dobré vybírat nábytek v jednoduchých tvarech, doplněný o kontrastní prvky ve formě textilu a dekorací, případně koberce. Větší nábytek by měl být v neutrálních nebo světlých barvách. S těmito triky se dá zútulnit a příjemně obývat i ten nejmenší byt.

A co tvoje bydlení?  Mohla bys říct, že žiješ ve „svém vysněném“ nebo k tomu ještě něco chybí?

Byt ve kterém žiji je nádherný a světlý, ale k dokonalosti mu ještě něco chybí, například rekonstrukce (smích). Už teď v něm mám spoustu věcí z Bonami a nemůžu se dočkat, kdy se s manželem pustíme do rekonstrukce, aby ty mé nábytkové úlovky konečně vynikly. Současné bydlení zdobí již zmiňovaná křesílka Eden od firmy Softline a nábytek do ložnice Mamma od firmy Jitona. Sedačku, koberec, světla a jídelnu máme v jednoduchém, skandinávském stylu. Můj budoucí vysněný interiér bude určitě kombinací dřeva, bílé, šedé a modré barvy.

P9130089

Měla bys na závěr nějaké doporučení, čemu by lidé při nakupování nábytku online měli věnovat zvýšenou pozornost? Proč se podle tebe nemají čeho obávat?

Chápu, že nakupování přes internet je pro laika náročnější, protože si nedokáže představit materiál, přesnou velikost nebo barvu produktu. Zvýšenou pozornost by určitě měli věnovat rozměrům a materiálu. Není se čeho bát, určitě alespoň ne u nás na Bonami, kde máme garanci vrácení peněz do 30 dnů bez udání důvodu.

Výhodu v prodeji on-line spatřují i dodavatelé, kteří nemusí nábytek skladovat a platit za něj „nájem”. Je pro ně výhodnější a levnější nabídnout produkty on-line, které se neliší v kvalitě oproti těm v show-roomech. Další výhodou nakupování online je pohodlí, protože jste u sebe doma, můžete si tak vše rovnou představit a přeměřit.

P9130051

Foto: Monika Příkopová, za poskytnutí krásných prostor děkujeme Pavilonu.

Komentáře

komentářů

Comments are closed.

Navigate